Skip links

Камери на багатокамерній зйомці

У будь-якій багатокамерній зйомці або онлайн трансляції дуже важливо отримати з усіх камер максимально схоже зображення. За часів, коли основним (або навіть єдиним) постачальником багатокамерих ефірів було телебачення, проблема вирішувалася відносно просто. Пересувна телевізійна студія (ПТС) зазвичай комплектувалася однаковими камерами, нерідко з однаковою оптикою, а за якістю зображення в реальному часі стежив інженер, що в реальному часі керує не тільки діафрагмою (грубо кажучи, яскравістю зображення), а й у деяких межах, що контролює колір і контраст . Крім контрольних якісних моніторів у розпорядженні інженера була велика кількість обладнання, що дозволяє відстежувати технічні параметри сигналу.

Класичні ПТС нікуди не поділися, ви і зараз можете зустріти величезні фури з бортами, що розсуваються, на великих міських і спортивних заходах. Проте бюджет на такі рішення є далеко не завжди. Іноді немає можливості розмістити на майданчику повноцінну телевізійну ПТС. Будемо чесні, це не завжди потрібно.

Нове прочитання абревіатури звучить як “Портативна телестудія”, і найчастіше цей апаратний комплекс вміщується в пару кофрів. І тут можливість розмістити у ній всіх необхідних контрольних інструментів просто відсутня. Але якість зображення у будь-якому випадку має залишатися на висоті. Мало кому сподобається, якщо особа гендиректора компанії, що веде предентацію нового продукту на одній камері, віддаватиме “в зеленцю”, а на іншій “червоніти”.

Перший крок до вирішення цієї проблеми – використання однакових камер. На жаль, навіть якщо зібрати 10-12 однакових камер для зйомки великого заходу часом стає нездійсненним завданням. Але якщо вам пропонують трансляцію на 3-4 камери, і всі вони різні – це перший дзвіночок про потенційні проблеми із зображенням (або з чесністю підрядника).

Але навіть камери однієї моделі можуть видавати різне зображення. У кожної камери своя історія, свій вік та “пробіг”, все це залишає свій слід на матриці. Свій внесок у розбаланс зображення вносить оптика, характер освітлення (далеко не завжди вдається повністю висвітлити майданчик якісним світлом) і навіть довжина кабелів, якими сигнал йде в пульт.

Іноді відмінності можуть бути несуттєвими, але часом уникнути цієї проблеми на зйомці не вдається. Наприклад, коли вам просто необхідно встановити більш компактну камеру з легким об’єктивом на кран, важкодоступну точку або на електронний стедікам. У такому разі необхідно використовувати додаткові апаратні чи програмні рішення. Часто таким рішенням стає так званий LUT-box. Багато програмних засобів забезпечення трансляцій підтримують завантаження LUT’ів для кожної камери, що дозволяє нівелювати відмінності на пульті, коли апаратно звести камери неможливо.