Skip links

Гайд з онлайн-трансляцій: історія, особливості та переваги для бізнесу

Ми постійно хочемо залишатися в курсі подій, дізнаватися про останні новини, фактично бути свідками того, що відбувається прямо зараз. У цьому допомагають онлайн-трансляції подій. За майже сто років існування прямі ефіри стали не лише розвагою, а й способом навчання, маркетинговим інструментом, способом привернути увагу. Розповідаємо, як з’явилися онлайн-трансляції, у чому їх особливості та чому вони будуть корисні вашому бізнесу.

Трохи історії

Сьогодні ні в кого не виникає питання, що таке онлайн-трансляція, тому що її історія практично історія телебачення. Перші передачі на ТБ йшли саме онлайн, оскільки спочатку люди навчилися передавати сигнал, а потім записувати його. Найпершою онлайн-трансляцією зі звуком та зображенням можна вважати театральну постановку «Посланник королеви». Її провели у 1928 році з використанням трьох нерухомих камер. Звичайно, якість зображення на екранах 6,5 на 10 см була поганою, але це було початком. Глядачі вперше змогли відвідати театр дистанційно, не встаючи з диванів.

Через 8 років 1936 року компанія BBC розпочала регулярне телемовлення. З того часу телебачення пережило великий прогрес: багато подій почали транслюватися в записі, якість зображення покращилася, з’явилися технології для найкращої передачі кольору та звуку. А прямі включення не лише залишились у тренді, а й удосконалились. Зараз подивитися прямий ефір може кожен, достатньо лише наявності комп’ютера чи смартфона та виходу в інтернет. Завдяки доступності, технологічності та організації прямі трансляції щороку збирають мільярди глядачів. Взяти, наприклад, церемонії Оскар, презентації Apple чи шоу «Євробачення». Онлайн-трансляції не лише приковують увагу, а й мають величезний вплив на світ.

Зараз онлайн-трансляції відбуваються постійно — на одних сайтах можна переглянути спортивні матчі, інші передають концерти, треті показують репортажі з місця подій, а четверті пропонують навчальні вебінари. Які ще види он-лайн трансляцій існують?

Види онлайн-трансляцій

Якщо раніше по телебаченню транслювали лише новини та театральні вистави, сьогодні можна стримати все, що завгодно. В інтернеті з’являються найнезвичайніші трансляції: наприклад, люди сплять у прямому ефірі або знімають своїх тварин. При цьому такі дивні трансляції теж мають своїх шанувальників та збирають безліч переглядів. Але ми поговоримо про більш звичні формати прямих ефірів.

Онлайн-конференція

Конференція – це захід, який об’єднує експертів в одній чи кількох областях. Наприклад, у сфері культури, освіти, науки, юриспруденції, бізнесу, ІТ та інших. Експерти виступають з доповідями, обговорюють гострі проблеми свого спрямування, знаходять вирішення питання та роблять висновки. Конференція — це завжди пізнавальна та цікава інформація, нетворкінг, обмін досвідом, нові знання та ідеї. Тому конференції, особливо за участю визнаних експертів у своїй галузі, збирають багато глядачів.

Зараз особливо популярним є гібридний формат конференцій, коли частина глядачів відвідує захід наживо, а інша підключається онлайн. Це дає людям, які не можуть бути присутніми в залі особисто, можливість послухати спеціалістів та прокачати свої знання. Один із найвідоміших прикладів таких подій — науково-популярна конференція TED, трансляцію якої дивляться тисячі людей щороку.

Вебінар

Вебінар — це онлайн-захід, який зазвичай проводиться з метою навчити аудиторію чогось нового. Найчастіше вебінари проводять онлайн-школи у рамках курсів. Також вебінари організують і компанії, наприклад, щоб ввести в курс справи нових співробітників або розповісти клієнтам про те, як користуватися продуктом. Щоб навчання було ефективніше, організатори підключають можливість для глядачів спілкуватися зі спікерами через чат або камерою та мікрофоном.

Концерти та шоу

Шанувальники року, репу, шансону, популярної та класичної музики та будь-яких інших жанрів сьогодні можуть подивитися виступ улюблених артистів онлайн. Багато колективів та солістів влаштовують трансляцію своїх шоу, щоб догодити шанувальникам та збільшити фан-базу. При цьому квитки для онлайн-учасників часто коштують дешевше, ніж місце на стадіоні чи концертному залі.

Зазвичай вимоги для проведення онлайн-трансляції мінімальні: потрібні лише камера, вихід в інтернет та софт для передачі картинки та звуку. Але із прямим ефіром концертів інша історія. Якісні трансляції концертів вимагають особливої ​​підготовки, оскільки навіть онлайн-глядачі мають відчути єдність із виконавцем та зарядитися його емоціями. Тому ми радимо не організовувати заходів такого формату самостійно. Найкраще знайти хорошого підрядника.